Magazyn architektoniczny : Krytyczne podsumowania: Louvre Abu Dhabi Jean Nouvela

Laurian Ghinitoiu Wcześniej w tym miesiącu, bardzo oczekiwane.
Uniwersalne muzeum w Abu Dhabi.
Louvre Abu Dhabi zaprojektowane przez Jerzego Nouvela, zdobywcę nagrody Pritzkera, zostało otwarte dla publiczności.
Po kilku latach opóźnień i problemów, w tym oskarżeń o łamanie praw pracowniczych, rewizji strategii gospodarczych i regionalnych zawirowań, ukończenie muzeum jest wyczynem samo w sobie.
Krytycy, zwolennicy, najeźdźcy, artyści, ekonomiści i organizacje praw człowieka, wszyscy uważnie śledzili jego chwiejne postępy, ale teraz, gdy jest już otwarty, recenzje budynku nieustannie napływają.
Czytaj dalej, jak zareagowali krytycy do pracy Nouvela do tej pory.
+ 9.
Roland Halbe: Architekci lubią mówić o malowaniu światłem, ale tutaj to brzmi prawdziwie.
Połączony efekt jest hipnotyzujący.
Oliver Wainwright, The Guardian Czy krytyk uważa, że muzeum jest tylko trochę skromne.
w porównaniu do błyszczącej panoramy Abu Dhabi, podziwia sprytną orkiestrację światła Nouvela poprzez wzorzystą kopułę, która pokrywa rozproszenie galerii i ścieżek poniżej: [.] z promieniami światła przebijającymi się przez warstwy kratownicy w kształcie gwiazdy, odlewane piszczy przez fasady białych betonowych budynków, czujesz się przeniesiony do innego królestwa.
Jednak on także pisze o tym, jak pewne funkcje lub wykończenia szybko zdradzają miliardową inwestycję, która napędza cały projekt, co z kolei wskazuje na niefrasobliwe pobłażanie zarówno ze strony klienta, jak i architekta: jest szykowy szyk do tego projektu wszystko i, miejscami, wydaje się, że mieli zbyt dużo pieniędzy do wydania.
Nouvel miał rzadki luksus zaprojektowania wszystkiego w zasięgu wzroku, od skórzanych mebli po lekkie elementy wyposażenia, a niektóre wykończenia zdradzały jego zamiłowanie do odrobiny bledu.
Podczas jego budowy, projekt został poddany kontroli pod kątem traktowania migrujących robotników budowlanych – kwestii, która pomimo zapewnień samego Nouvela wciąż budzi dyskomfort i złość, być może bardziej w związku z niedawnym otwarciem.
Podsumowując, Wainwright podkreśla, że pod pewnymi względami to, co zostało zbudowane, jest na zawsze nierozerwalnie związane z tym, jak zostało zbudowane: tak jak wiele bezcennych pokazanych obiektów, zleconych przez despotów i dyktatorów na przestrzeni wieków, charakter tego, jak budynek był wykonane jest częścią historii, niepokojącym aspektem tego spektakularnego kulturowego artefaktu naszych czasów.
.
Marc Domage.
Efekt jest prawie nie z tego świata, jest połączeniem wspomnień z Wenecji z Marrakeszem, od science-fiction po hiszpańskie wille, a mimo to tworzy z tych mało znanych obrazów coś zupełnie oryginalnego.
Edwin Heathcote, Financial TimesHeathcote, podobnie jak większość krytyków, chwali Louvre Abu Dhabi za jego walory przestrzenne, techniczne i formalne, zwłaszcza kopułę, a także zdolność architekta do efektywnego wykorzystania tego, co oferuje strona: obfite światło i woda.
Kiedy Nouvel został wynajęty do zaprojektowania muzeum, zmagał się z ideą kontekstu , ponieważ wyspa była w zasadzie pustym odcinkiem ziemi.
Korzystając z odwołań od architektury islamskiej i tradycyjnej architektury wernakularnej regionu, ponownie je zinterpretował w swoim projekcie dla muzeum.
Ale to właśnie jest nieco zbyt wymuszone, zgodnie z Heathcote: Nouvel, być może nieuchronnie, wyolbrzymia kontekstualność.
Jest wymagana od współczesnego światowego architekta, ale ma charakter redukcyjny.
Białe bloki i kopuła działają bez metafor [.] Ale gdy krytyk decyduje się kwestionować znaczenie odniesień i metafor, on również rozpoznaje niesamowite wyzwanie spowodowane przez upał pustyni i jak Nouvel podbił go przez Jego projekt: Każda wizyta w Abu Dhabi charakteryzuje się domyślną, klimatyzowaną nowoczesnością centrum handlowego [.] Muzeum, z jego wymagającymi wymaganiami odnośnie chłodzenia, klimatyzacji i bezpieczeństwa, mogło uczynić tak ważną instytucję kontynuacją tego generycznego królestwo.
Ale dzięki przełamaniu Luwru w 55 oddzielnych budynkach, tworząc zacienione alejki, ulice i place między nimi, Nouvel uczynił to naprawdę wyjątkowym miejscem.
.
Mohamed Somji.
[.] Trudno nie być zachwyconym tym, co osiągnął Nouvel – powtórzeniem północnoafrykańskiej medyny złożonej z 55 oddzielnych pawilonów, z których część znajduje się pod olśniewająco skonstruowaną kopułą, gdzie osiem warstw kratowanego metalu tworzy 7 800 perforacji które filtrują gorące arabskie słońce w jaskrawe plamy światła, które dławią ich jasne białe ściany.
Caroline Roux, The Telegraph Metalowa kopuła i wypełnione światłem wnętrza są prawdopodobnie najważniejszym doświadczeniem każdego użytkownika w budynku.
Nie robi wrażenia, jak to opisuje Roux.
Podobnie jak Wainwright, Roux porównuje architekturę muzeum do wysokich, jaskrawych budynków w głównym mieście i natychmiast rozpoznaje nową pracę jako wyczyn estetyczny.
Ale co ciekawe, Roux als
[podobne: Depaletyzatory, wdrożenia magento, drabina domowa ]

Powiązane tematy z artykułem: Depaletyzatory drabina domowa wdrożenia magento