Budownictwo wczoraj i dzis : Wydajność choreograficzna w Farnsworth House Explores Queer Space w dziele Miesa van der Rohe

Dzięki uprzejmości Gerard & Kelly Artykuł został pierwotnie opublikowany na blogu Chicago Biennale Architektury, największej platformy współczesnej architektury w Ameryce Północnej.
Biennale 2017, zatytułowane Make New History , będzie bezpłatne i otwarte dla publiczności między 16 września 2017 r.
A 6 stycznia 2018 r.
O muzyce przypomina taniec w architekturze. Ta słynna błędnie przypisywana analogia przepływa przez świat sztuki od dziesięcioleci jako skrót do trudności w nakładaniu gestów jednej twórczej dyscypliny na drugą.
Ale dlaczego taniec i architektura gubią się w tłumaczeniu.
Czyż nie istnieje nieodłączna poezja dla ruchu ciał nawigujących po środowisku zbudowanym.
+ 10.
Bradley Glanzrock, LStopMedia.com.
Dzięki uprzejmości Gerarda i Kelly Kreatywne powiązania między architekturą a tańcem sięgają co najmniej aż do Bauhaus, pionierskiej niemieckiej szkoły projektowania, w której spektakle, takie jak Trioische Ballett Oskara Schlemmera, połączyły awangardową choreografię z abstrakcyjnymi scenami i kostiumami.
Black Mountain College, gdzie duch Bauhausu został przeszczepiony w latach 40.
i 50.
XX w., Gościł Merce Cunninghama, Johna Cage a, Roberta Rauschenberga i szeroką obsadę pionierów sztuki, którzy wprowadzili nowoczesną sztukę performance jako zdecydowanie przestrzenną praktykę.
A w ciągu ostatniego półwiecza legendy sceniczne, takie jak Pina Bausch i Robert Wilson, a także firmy architektoniczne, takie jak Diller Scofidio (obecnie Diller Scofidio + Renfro), również wykorzystały stworzone środowisko do kreślenia nowych parametrów wydajności.
Praktyka performance z Los Angeles Gerard & Kelly otworzyło nową drogę myślenia w ramach tej hybrydowej tradycji.
taniec, w którym medytuje się nad poszczególnymi dziełami architektury, zamieszkując je i przynosząc ciału ich historie.
Na tegorocznym Chicago Biennale Architektury trupa stworzyła nową odsłonę ich projektu Modern Living – serii utworów tanecznych site-specific wykonywanych w najbardziej radykalnych modernistycznych domach XX wieku.
.
Bradley Glanzrock, LStopMedia.com.
Dzięki uprzejmości Gerard & Kelly Modern Living to długoterminowe badanie powiązań między nowoczesną architekturą, społeczną konstrukcją domostwa i queerową tożsamością w wielu jej postaciach.
Seria rozpoczęła się w domu RM Schindlera w West Hollywood, gdzie rodzina i przyjaciele architekta mieszkali w pewnym komunalnym domostwie, a następnie udali się do Glass House w New Canaan, CT, gdzie kultowy ikonoklast Philip Johnson żył dłużej.
ponad cztery dziesięciolecia ze swoim partnerem, Davidem Whitneyem.
Przedstawienia tego jesienia miały miejsce w kultowym domu Farnsworth w pobliżu Chicago, zaprojektowanym przez Miesa van der Rohe w latach 1945-1951 dla Edith Farnsworth, wybitnego lekarza i mecenasa sztuki.
Dr Farnsworth był niezamężnym poetą, który zamówił jednopomieszczeniowy szklany dom jako rewolucyjne oświadczenie, ale ostatecznie odkrył, że przestrzeń jest nieosiągalna i osobiście pokłóciła się z architektem.
Performance, podobnie jak reszta Modern Living, popycha i ciągnie konwencjonalne interpretacje współczesnej architektury poprzez inwazję osobistych sfer części bohaterów ruchu.
Tancerze testują alternatywne sposoby przebywania w każdej przestrzeni z całymi ciałami, przyciskają się do okien, krążą po pomieszczeniach mieszkalnych, puszczają się lub zwijają w zależności od miejsca.
Widząc te luźno zarysowane dramaty z bliska, każdy z widzów może wyczuć arbitralność normatywnych scen domowych i rzucić okiem na sposób życia poza nimi.
.
Bradley Glanzrock, LStopMedia.com.
Dzięki uprzejmości Gerard & Kelly CAB Blog: Czy możesz porozmawiać trochę o.
Postaciach.
w kawałku.
Istnieją odniesienia do Miesa i doktora Farnswortha, członków normatywnego związku heteroseksualnego, do wielu rodzajów partnerów, którzy mogą stworzyć dom razem, tym bardziej luźno wcielonych postaci autorytetu i autonomii, et cetera.
Ciekawi mnie, jak układałeś choreografię tancerzy.
ruchy wyrażające te orientacje i więcej.
Gérard & Kelly: W Modern Living nie ma żadnych postaci.
przynajmniej nie w konwencjonalnym sensie teatralnym.
Każdy rozdział projektu znajduje się w innej modernistycznej architekturze krajowej, a na każdej stronie współpracujemy ze zmienną liczbą wykonawców w celu modelowania relacji społecznych na stronie.
W pierwszym rozdziale projektu w Schindler House w West Hollywood współpracowaliśmy z LA Dance Project.
Architekt RM Schindler zaprojektował swój dom, by ukryć związek dość radykalny na swój czas (1921!): Dwie młode pary, które żyłyby, pracowały gotować, uprawiać warzywa, robić ubrania i wychowywać dzieci razem.
Aby ukierunkować ten eksperyment na wspólne życie, zdecydowaliśmy się pracować z tą grupą dziewięciu tancerzy, którzy mieli po 20 lat, myśląc o firmie jako o gotowym zestawie soc
[podobne: magnesy neodymowe, rusztowania aluminiowe, wieszaki ubraniowe ]

Powiązane tematy z artykułem: magnesy neodymowe rusztowania aluminiowe wieszaki ubraniowe