Architektura 21szego wieku : Vitra Design Museum: Rudolf Steiner Alchemia codziennej wystawy

Rudolf Steiner Archiv Wystawa.
Rudolf Steiner.
Alchemia codzienności.
Pokazuje, że projektowanie wiąże się z wieloma innymi tematami o dużym znaczeniu dla społeczeństwa: od sztuki i architektury, nauk przyrodniczych i technologii po kwestie etyki i duchowości.
Do dziś praktyczne implikacje tego szeroko rozumianego rozumienia wzornictwa mają szczególnie silną obecność w regionie Bazylei, który przez wiele lat służył jako centrum życia i pracy Steinera.
Muzeum Wzornictwa Vitra wykorzystało to lokalne połączenie jako okazję do opracowania szerokiego programu wsparcia dla.
Rudolfa Steinera.
Alchemia codzienności.
wystawa.
Daje szansę na odtworzenie śladów Steinera w regionie, przyjrzenie się jego opiniom, krytyce głosu i poszukiwanie związków z designem i architekturą współczesności.
Więcej informacji na temat wydarzenia po przerwie.
Rudolf Steiner (1861.
1925) był jednym z najbardziej wpływowych.
a także jeden z najbardziej kontrowersyjnych.
reformatorzy XX wieku.
Założył szkoły Waldorf, inspirowane artystów takich jak Piet Mondrian, Wassily Kandinsky i Joseph Beuys i jest uważany za jednego z kluczowych inicjatorów architektury organicznej.
Upamiętniając 150.
rocznicę urodzin Steinera, Vitra Design Museum prezentuje pierwszą dużą retrospekcję jego twórczości.
Wystawie towarzyszy program wspierający działania i wydarzenia niezrównane w historii muzeum.
Eksploruje wpływy Steinera w dziedzinie projektowania, sztuki i społeczeństwa, ale także śledzi wpływ pracy Steinera w regionie Bazylei, który pozostaje domem dla wiodącego międzynarodowego ośrodka antropozoficznego ruchu założonego przez Steiner.
.
Vitra Design Museum; Zdjęcie: Thomas Dix Steiner stworzył swoje najważniejsze dzieło architektury zaledwie 15 kilometrów od Vitra Design Museum w Dornach w Szwajcarii: Goetheanum zbudowane w latach 1924-1928.
Wciąż jest to kamień milowy w architekturze, oznaczający pierwsze użycie betonu do budowy Rzeźbiony gmach o tak imponującym rozmiarze.
Jednak horyzonty Steinera wykraczały daleko poza architekturę i design.
Wyszkolony jako naukowiec i filozof, Steiner opowiedział się za holistyczną wizją ludzkości i wygłosił ponad 5000 wykładów poświęconych światopoglądowi antropozofii, w którym łączy się sztukę, naukę i duchowość.
Setki klinik, instytutów banków, gospodarstw rolnych i szkół Waldorfa świadczą o szerokim rozpowszechnianiu pomysłów Steinera.
Wiele aspektów już dawno ugruntowało się w głównym nurcie społecznym.
w tym biokosmetyki, podwyższona świadomość ekologiczna i biodynamiczne produkty rolne, żeby wymienić tylko kilka przykładów.
.
Kunstsammlung Goetheanum Aby zilustrować różnorodność prac Steinera, Vitra Design Museum zebrało wiele artefaktów, obejmujących 45 mebli, 46 modeli, 18 rzeźb, ponad 100 oryginalnych rysunków i planów, a także dziesiątki dodatkowych dokumentów od plakatów po listy pisane do Steinera przez Franza Kafkę, Piet Mondriana i Else Lasker-Schüler.
Wczesne ekspresjonistyczne filmy i utwory Wassily ego Kandinsky ego, Lyonela Feiningera, Ericha Mendelsohna, Bruno Tauta i Franka Lloyda Wrighta ilustrują istotny wzajemny wpływ między Steinerem a wybitnymi współczesnymi.
Relacja między Steinerem a współczesnymi projektantami jest również udokumentowana, na przykład w pracach Olafura Eliassona, Konstantina Grcica i Ronana i Erwana Bouroulleca.
.
Prywatna kolekcja; Zdjęcie: Andreas Sütterlin Na wystawie zwiedzający są przedstawiani Steinerowi w kontekście jego własnego okresu, pokazując, jak Steiner był pod wpływem secesji, a także kubizmu i ekspresjonizmu oraz różnych ruchów Lebensreform z początku XX wieku.
Podjęto również krytykę, którą Steiner otrzymał od lat.
czy w związku z jego poglądami na temat rozwoju człowieka lub jego pedagogiki.
Druga część wystawy pokazuje, jak Steiner destylował zupełnie nową codzienną estetykę z wielu wpływów swojego czasu.
Goethe służył jako źródło pomysłów na teorie Steinera na temat kolorowej symboliki i metamorfozy, z których opracował nową organiczną estetykę w architekturze i designie.
Wpływy te łączyły się w meble i budynki o charakterystycznych, krystalicznych i zakrzywionych kształtach, często wykazując niezwykłe podobieństwa do dzieł współczesnych projektantów.
W trzeciej części wystawa pokazuje, w jaki sposób Steiner wdrożył swoje przemyślenia na temat reform w praktycznych zastosowaniach.
od medycyny i edukacji po ekspresyjną, opartą na ruchu sztukę eurytmy i złożone modele geometryczne.
Jednym z ważniejszych punktów ekspozycji są dwie wielokątne komory kolorów zaprojektowane przez Steiner w 1913 roku, które są rekonstruowane jako modelki specjalnie dla tej wystawy.
.
Rudolf Steiner Archiv Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź tutaj.
[podobne: montaż smt, pionowa maszyna pakująca, wiercenie w żelbecie ]

Powiązane tematy z artykułem: montaż smt pionowa maszyna pakująca wiercenie w żelbecie